San Francisco en omgeving

8 juli 2012 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Gisteren zijn we voor de laatste keer naar zee geweest. Daarna gaan we landinwaarts. Julius wilde heel graag golfsurfen en bijna hadden we zo'n dunne houten surfplank voor op de Californische golven gehuurd, totdat een bordje onze aandacht trok. Er was die ochtend een haai gesignaleerd, dus er werd afgeraden de zee in te gaan. Julius boos natuurlijk, maar we wilden het risico natuurlijk liever niet nemen. Bovendien zijn de golven echt heel hoog, dus dan had 1 van ons twee mee gemoeten in de zee. De rest van de middag getuurd of we geen vin boven het water zagen uitsteken, maar dat was niet het geval. Wel gekeken naar ervaren surfers ( leg dat je zoon maar eens uit, dat die wel het water in gaan. Nou, die vinden het niet erg een been te moeten missen en mama en papa wel) en dat was een heel spektakel. Wel een prachtige zeester gevonden. Daarna lekker gegeten bij Denny's , Edwins lievelingsrestaurant. Hamburger met friet, what else.

Vandaag aangekomen op KOA Petaluma. Weer met een heerlijk springkussen en zwembad. De kinderen hebben nog even op skelters gereden en na het eten marshmallows gemaakt. Het valt voor de kinderen niet altijd mee iedere keer te moeten verkassen. De camperrit vonden ze eerst nog wel interessant, maar nu gaat het hen toch wat tegenstaan. Of we lassen wat extra rustdagen in, of ik moet wat meer animatie vertonen. En spelletjes is al niet zo mijn ding, maar ja, alles voor het goede doel.

Morgen naar San Francisco. We hebben niet zoals de meeste Amerikanen een auto achter onze camper hangen, dus het alternatief is de veerboot. Campers zijn nl niet handig in een grote stad. We hebben in ieder geval beter weer dan in Santa Cruz, waar we twee dagen mist hebben gehad. Het liefst huren we fietsen in San Francisco, maar of we het allemaal kunnen vinden is nog maar de vraag. Oftewel een dag die niet te plannen valt. Hopelijk komen we morgen in het Golden Gate Park, een park met o.a. een science museum, en zien we de Golden Gate Bridge en Fishermans Wharf.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. BPHTN:
    9 juli 2012
    Hoi,wat een leuke verhalen nog steeds! Ook goed te lezen dat Edwin zijn old time favorite restaurant (Denny's) weer gevonden heeft... Dat is toch de MC Donalds met bediening?
    Een tip voor jullie bezoek aan San Fransisco: fietsen kun je huren in de buurt van Fishermans Wharf. Ik kan me herinneren dat daar in de buurt op straat diverse mogelijkheden waren om fietsen te huren, onder het motto 'Bike the Bridge'. Vanaf daar is nl. een fietsroute aangelegd naar de Golden Gate Bridge. Bij het huren van je fiets, vragen ze je een stukje voor te fietsen, zodat zij kunnen beoordelen of je wel of niet kunt fietsen! Echt typisch Amerikaans.... De vraag is natuurlijk wel of Edwin door deze test gaat komen... Ook leuk is een boottocht naar Alcatraz & Golden Gate Bridge. Have fun en we zien uit naar jullie verhalen.
    Groet Boris & Petra
  2. Leonique:
    9 juli 2012
    Weer een mooi avontuur om te lezen.... Ik zie dat je je PABO trukendoos open moet trekken Fem, voor onderweg. Favoriet spel van onze mannen is wie het eerst een roze auto spot..... Andere leuke is om met de letters van het nummerbord van de auto voor je een woord te maken. Ik ga op reis en neem mee......... Zingen...... Eigenlijk ga ik er van uit dat je al deze dingen al geprobeerd hebt hihi..... Veel plezier in San Francisco!!!!!
  3. Opa Jan:
    9 juli 2012
    Hoi allemaal, Jammer voor Julius dat hij niet kon golfsurfen vanwege een verdwaalde haai. Er komt ongetwijfeld een tweede kans of gaan jullie na San Fransisco naar Yosemite? Als jullie vandaag naar de Golden Gate Bridge fietsen heb je wellicht geluk om groepen zeehonden in de baai te spotten! Ik denk dat jullie in Frisco ogen tekort komen want er is zoveel te zien in de stad waar alles kan. Vergeet de Cable Car niet. Geniet van jullie verblijf in Frisco.
  4. Peter:
    9 juli 2012
    Je krijgt een hoop tips van iedereen. Van mij krijg je nu eens geen tips of vragen, wel een opdracht.... Blijf genieten van je geweldige vakantie!
  5. Derk:
    10 juli 2012
    San Francisco leuk leuk, precies een jaar geleden zat ik in het vliegtuig! Vergeet niet om, als jullie tijd ervoor hebben, 's avonds een keer wat te drinken op de bovenste verdieping van het Grand Hyatt bij Union Square, een heel mooi uitzicht over de stad heb je daar :)
    Groetjes!
  6. Angelo en Eveline:
    10 juli 2012
    Jee, wat een mooi avontuur, met de kids op pad in een heuse camper in San Francisco. Ik ben er ooit zelf geweest en vond het een erg leuke stad, relaxed, toegankelijk, hip en die brug moet je in de mist gezien hebben!
    Tip voor Edwin: als je toch de zee ingaat, mik op de ogen van Mr. Shark, dat helpt echt! Dan kan Julius tenminste ook lekker spelen in het koude water. Ha ha grapje natuurlijk.
    Veel groeten, uit buiig en maar somber Nederland.
    Angelo en Eveline, Freek en Otto
    PS Jullie brengen ons op een goed idee!