Canada 2019 Banff

1 augustus 2019 - Banff, Canada

Vanmorgen opgestaan met regen. Gelukkig moesten we eerst nog anderhalf uur rijden voordat we bij de gletsjer aankwamen. Dan zou het vast wel droog zijn. En ja hoor. Dit gebeurde dan ook. De gletsjer is een onderdeel van de Icefield parkway. Langs de route stonden jaartallen tot waar de gletsjer eerst kwam. Dat scheelde toch wel tientallen meters. Schokkend, maar realistisch.

Daarna gestopt bij Peyto Lake. Een super blauw meer onder aan de gletsjer. Een klein klimmetje omhoog, maar het uitzicht is grandioos.

We hebben vandaag twee soorten beren gezien. Allebei zwarte beren, maar de ander was bruin (jaja, we hebben goed opgelet tijdens de informatie-avond bij het kampvuur wat het verschil is tussen een black bear en een grizzly bear). Is toch wel heel bijzonder.

Nu zijn we net aangekomen in Banff. Midden in de stad met uitzicht op de hoofdstraat en de bergen. Heerlijk op het balkon gauw alle foto’s uploaden en daarna het stadje in!

p.s. We hebben gisteren paardgereden. Een uur langs de rivier hobbelen op hele lieve en makke paarden. Edwin had een paard waar hij veel tegen moest praten, dus dat hadden ze goed gematcht. Dan en Ed; een mooie combi. Flore en ik lagen in een deuk om wat hij allemaal zei: ‘Wel Done, boy’ of ‘Good job, Dan.’

1. Lia Hendriks:
    2 augustus 2019
    Inmiddels 3.15 u hier! Wakker! Gauw mijn gsm gecheckt! En ja hoor beet! Een berichtje! Daarna ook maar even de mail en allebei bingo! Zit nu te genieten!!! Hier is Flore al jarig!! Hiep, hiep hoera! 🎂🎁 🌹💋! Van harte gefeliciteerd! Even een slokje 🍷Laatste uit de fles, kan ik weer lekker slapen! 🙋
  2. Femke:
    2 augustus 2019
    Dank je wel! Jij ook gefeliciteerd met je kleindochter!
  3. Angela Horsten:
    2 augustus 2019
    Dat is wel echt een geweldige dag geweest voor jullie!😇
  4. Annie en Peter gadellaa:
    2 augustus 2019
    Hallo. Ik hoop wel dat jullie een fluitje bij je hebben, met al die beren. Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Flore. Een dikke knuffel van Noor. Nog een paar dagen genieten en dan zien jullie haar weer. het gaat nog steeds goed met haar. Kusjes Annie en Peter.
  5. Marjanmcgill:
    2 augustus 2019
    Allereerst van harte gefeliciteerd Flore! Ik zie dat je al gescoord hebt bij Abercrombie&Fitch. Leuk hoor.
    Verder wil ik zeggen dat wij stik jaloers zijn op jullie reis. Malc wil gelijk weer, want er zijn zoveel mooie plekken die jullie bezoeken. Nou gunnen we het jullie beslist. Dat dan weer wel:). Geniet nog volop. We komen gauw naar jullie om alle foto’s te bekijken. Lfs m en m.
  6. Christel:
    2 augustus 2019
    Allereerst proficiat Flore🎂🍾🥂🎉🎉🎉🎉. Ik maak de reis weer mee in herhaling. Fantastisch dat jullie beren gespot hebben en wat is de natuur toch prachtig. Ja schokkend hè die gletsjer. Peyto lakens net een wolvenkop en echt zoooo blauw. Nu genieten in Banff. Ik kijk uit naar het volgende blog😃👍😘