Big Sur

6 juli 2012 - Santa Cruz, California, Verenigde Staten

Slechte Wifi vandaag, dus of het verhaal te publiceren valt is nog maar de vraag.

Vanmorgen vroeg op pad om een rit te maken van 250 km naar Santa Cruz. Valt mee zou je zeggen, maar in de praktijk hebben we daar de hele dag over gedaan. Natuurlijk ook meerdere keren gestopt onderweg, omdat we de hele weg ( highway1) langs de zee reden en prachtige uitzichten over de oceaan hadden. We hebben zee-olifanten gespot en weer pelikanen. De golven zijn enorm en Julius zegt iedere keer te willen surfen, maar gelukkig is het water nog wat fris, zodat het bij pootje baden blijft. De kustweg bevat veel bochten en gaat over de bergtoppen, waardoor Flore behoorlijk wagenziek werd. Af en toe frisse lucht deed haar weer doen bijkomen. Vooral Julia Pfeiffer Burns State Park was een hoogtepunt. Een prachtig uitzicht op een idylische strandje met waterval, dat niet toegankelijk is voor publiek, maar daardoor helemaal in perfecte staat. Veeeel foto's genomen, met dank aan Peters tip voor de adapter voor de Ipad, waardoor het aantal foto's enorm is. We kwamen pas om half 6 op de KOA-camping aan. Het laatste uur nog in de vrijdagavondspits gezeten, rookalarm ging om nog onbekende oorzaak af tijdens het rijden, waardoor de stemming met de minuut gezelliger werd. Gelukkig maakte het fantastische springkussen en de mooie plek op deze camping alles weer goed. Ik heb drie wasmachines aangezet, handig tegelijkertijd, en me als een echte huisvrouw gedragen in het washok. Gezellig keuvelen met andere dames, terwijl de machines draaiden. Veel Brabanders hier die allemaal dezelfde route rijden min of meer. Nog wat reistips uitgewisseld en met een opgeruimd gevoel weer terug naar de camper. Was niet echt schoon, maar voor het oog van het volk is het voldoende. Morgen naar het strand van Santa Cruz. Ook is de camping te leuk om veel van huis te zijn, dus lekker een rustig dagje morgen. De17-Miles drive slaan we toch maar over, omdat dat toch weer een heel stuk terug is. Zondag vertrekken we richting San Franciso.