Buellton en omgeving

5 juli 2012 - Buellton, California, Verenigde Staten

Gisteren en vandaag begon t zonnetje pas in de middag te schijnen, waardoor we 's morgens goed de omgeving konden verkennen. Gisteren hebben we hier in Buellton wat rond gelopen en ontdekt dat Rabobank Nederland meerdere vestigingen hier heeft. Wel een raar gezicht om hier in de USA dat vertrouwde logo tegen te komen. Gistermiddag zijn we naar Solvang gegaan. Het was een erg toeristisch Deens dorpje en hebben we zelf ook maar toeristisch gedaan, nl een familiefiets gehuurd. We mochten met deze fiets maar door 4 straten, dus na drie rondjes gereden te hebben, hebben we de fiets geparkeerd en lekker een ijsje gegeten. Flore was nog bijna van de familiefiets gevallen, maar gelukkig kon ze zichzelf net op tijd opvangen. Daarna hadden we familievergadering, wel of niet blijven tot het vuurwerk voor Independance day, dat om 21.00 begon. Echter, Flore was erg moe en daarom besloten we terug naar de camping te gaan. We hebben nog marshmallows gemaakt. We hadden meer rook dan vuur, maar het smaakte prima. Toen zijn de kinderen gaan slapen en wij niet veel later.

Vanmorgen eindelijk met z'n allen geslapen tot 8.00, waarschijnlijk is de jetlag nu over. Dat is fijn. We zouden naar zee gaan, maar eerst onderweg nog wat brood en fruit kopen. Bij Albertson, de zoon van Albert! Wat een prachtige supermarkt. De appels glommen, de taarten gigantisch en kitsch en een heleboel producten waar de kinderen wild van werden. Van Spongebobmacaroni met kaas tot Phineas en Ferb limonade. We kregen een bonuskaart aangeboden, waardoor we meteen dollars korting ontvingen; altijd handig! Na het afrekenen worden je boodschappen ingepakt door een boodschappenjongen in wel dertig plastic tasjes (lang leven het milieu, maar dat maakt met een camper die bezine vreet toch niet meer uit). Staan we met vieren te kijken hoe hij dat doet. Diepvriesproducten bij elkaar, fruit bij elkaar etc. Wel weer handig met uitpakken. Relaxed boodschappen doen zo! Flore heeft een nieuw product ontdekt: worteltjes met gesmolten kruidenboter. Geen combinatie dus, maar ze vindt het heerlijk. Prima dus voor de vitamines.

Op het strand, National State Park Gaviota zo'n 20 minuten rijden, parkeerden we de camper aan het strand en hebben de kinderen heerlijk met het zand en in de golven gespeeld. Het zou volgens ons reisboek een strand van 9 km zijn, maar of het was vloed of we zaten op een verkeerde plek, maar meer dan 900m breed was het niet. Volgens de kinderen had t reisboek het verkeerd gedrukt. Dat kan natuurlijk ook nog. Er was ook een pier, waarop vele vissers zaten. Toen we erover liepen konden we een Pelikaan van dichtbij bekijken. Die zat daar keurig op zijn visjes te wachten die vissers aan hem gaven. Ooit een Pelikaan een aanloop zien nemen om te gaan vliegen? Nou, dat is een boel gewaggel en gefladder. Reden te meer om de rest van de middag het prachtige beest na te doen met gehuppel en wilde armbewegingen.

Na een paar uurtjes gelezen te hebben, zagen we in het binnenland de zon en besloten terug te gaan naar de camping waar we in de namiddag nog aan het zwembad gelegen hebben. Flore wilde dat ik haar hielp met het zoeken van een Amerikaans vriendinnetje en na een paar minuten moest ik als tolk optreden. Ze had een goede gekozen, want het meisje vond alles prima. Na een kwartier had Flore genoeg zelfvertrouwen om het zelf te doen en hadden we een relaxte middag aan het zwembad. Dus opa Jan; Flore heeft contact met Amerikanen, maar verder zijn hier zoveel Amerikanen die met complete families deze week vakantie hebben, dat het bij dit enige contact blijft voorlopig.

1. Angela Horsten:
    6 juli 2012
    Hoi Fem, Wij genieten met volle teugen van jullie belevenissen. Wat leuk om jouw verhaal te lezen. Je bent een echt schrijftalent! We kijken iedere dag uit naar jullie nieuwe avonturen. Ik hoop dat Flore de helm ook op had? Liefs van ons allemaal. x
  2. Merel:
    6 juli 2012
    Ha lieverds, wat leuk om jullie belevenissen te lezen. Doen we binnenkort vanuit Spanje. Nog een hele goede reis en blogze. Ikvind het helemaal leuk.
  3. Leonique:
    7 juli 2012
    Hee Fem,
    Wat leuk om te lezen! Dat gewaggel zien we jullie graag een keer voordoen...... Ik kan uit de verhalen opmaken dat jullie als gezin aan het genieten zijn, mooi! Benook benieuwd naar foto's van de prachtige natuur die jullie ongetwijfeld zien, maar die zullen vast een keer voorbij komen. Gr, leonique