Ophaaldag camper

3 juli 2012 - Buellton, California, Verenigde Staten

Wat een nacht. We gingen om 6 uur 's avonds in ons bed liggen lezen, Ipadden (is dat al een werkwoord?) etc. Flore sliep binnen drie tellen en wij gingen om 7 uur slapen. Om vervolgens om 23.00 wakker te worden en vervolgens elk uur van de klok gezien te hebben tot 6 uur en dat je dan heel blij bent dat je op mag staan. Julius was om drie uur 's nachts wakker en nadat we hem een melatonimepilletje hadden gegeven viel hij na een half uur weer in slaap, waarna Flore om half 5 klaar wakker was. Kortom, even een nacht waar je doorheen moet.

Nadat we hadden ontbeten in het hotel met kaneelbroodjes, yoghurt en geroosterde boterhammen was de taxi er om half 8 om ons naar Cruise America te brengen. Binnen het uur hadden we onze spullen in de kasten liggen, waardoor het meteen als 'ons' huisje voelde. 10 minuten rijden naar de Walmart waar het grote hamsteren kon beginnen. Het was een redelijk kleine Walmart waardoor we de producten snel gevonden hadden. Zelfs de Zinfandelwijn uit Santa Rosa, de wijnstreek net boven San Francisco, laadden we in ons karretje. Koelkast gevuld, vriezer vol en om 11.00 uur vertrokken we richting Buellton, zo'n 250 km rijden. Gelukkig had Edwin het rijden in een camper nog niet verleerd, waardoor we een vlotte reis gehad hebben. Gezellige muziek op de IPad aan met de 100 x Zomercd, aanrader trouwens, waar we luidkeels meezongen met 'ik neem je mee' en 'I follow'.

Onderweg gepicknickt in Ventura, maar liefs 10 minuten, omdat het zo koud was en wij geen zin hadden truien en lange broeken aan te doen. Gelukkig scheen de zon op onze eind bestemming en hebben we onderweg pelikanen zien vliegen en boardsurfers gespot. Prachtige route langs de kust.

We hebben de rest van de middag aan het zwembad gelegen en op tijd avondeten, zodat we maar weer vroeg ons nestje kunnen opzoeken. De camping Flying Flags staat goed vol met complete bussen, waarbij onze camper echt een van de kleinste is, terwijl wij hem al gigantisch vinden. De camping is prima. Morgen eens op pad om het bijbehorende dorpje te bekijken en eventueel naar zee te gaan. We zitten hier dichtbij Solvang, een Deense nederzetting en dat moet ook de moeite waard zijn. Het is morgen Indepence Day, 4 juli, dus we hebben ook twee Amerikaanse vlaggetjes gekocht. We willen tenslotte graag integreren!

1. Annie en Peter gadellaa:
    4 juli 2012
    Hallo vacantiegangers. leuk om te lezen hoe jullie er van genieten. op deze manier reizen wij met jullie mee. Even een vraag van huishoudelijke aard: er staat een potje met eten voor de schildpad, maar waar zit hij in? Soms ook in de visvijver?.Veel plezier en wij lezen wel hoe het verder met jullie gaat. Gr Annie en Peter
  2. Derk:
    5 juli 2012
    Klinkt allemaal heel erg leuk, een fantastische reis natuurlijk en nog zoveel mooie en leuke dingen die jullie gaan zien met z'n vieren! Enjoy the beautiful States!
  3. Hanneke:
    5 juli 2012
    Geniet van het mooie weer en de amerikaanse sfeer
  4. Opa Jan:
    5 juli 2012
    Hoi allemaal, het is geweldig leuk om jullie reis door Californie via de reisverhalen op de voet te kunnen volgen. Ik heb inmiddels de Rand Mc. Nally Road atlas naast me liggen zodat ik ook via de kaart weet waar jullie precies zitten. Ben heel benieuwd hoe Flore en JUl op de reis reageren. Verder vroeg ik me af of je op de camping al snel contact hebt met de amerikanen.