Monument Valley

18 juli 2012 - Monument, Colorado, Verenigde Staten

We hebben de route ietsje aangepast en zijn niet in Page gebleven, zoals we eigenlijk gepland hadden. Enerzijds omdat daar de camping vol was en dan op plek moesten staan zonder water en elektriciteit en anderzijds omdat een bootje huren op Lake Powell toch wel erg duur is (rond de 400 dollar). Daarom besloten we toch maar meteen door te rijden naar Monument Valley, waar we nu op camping Gouldings staan. De camping waar Hans en Janneke en Anna ook gestaan hebben en wij toen enigszins jaloers naar de foto's hebben gekeken. Nu staan we er zelf en het is inderdaad weer prachtig. Wij hebben gelukkig geen sneeuw, maar een krachtige zon. We kijken zo vanuit de camping op Monument Valley en staan tussen de rode rotsen op een prachtplek. Morgen gaan we om 8.45 uur met een Jeep safari mee voor een tocht van 3 1/2 uur met een Navajo indiaan als gids. Flore was toch enigszins verbaasd dat deze indiaan gewone kleren aan had en in een huis woont. Het gezicht is echter wel Indiaans. We komen veel Fransen, Nederlanders en Denen tegen. De Amerikanen zelf spreken we niet zo veel.

Onderweg vanuit de camper Lake Powell gezien, bijna nepblauw zo felblauw is de kleur van het water. Vanmiddag boodschappen gedaan als tussenstop in Page. Mooie supermarkt. Je kon er lunchpakketten kopen met crackertjes, kaasjes, worst, chocolaatje en fruitbakje. Dat zag er lekker uit en die hebben de kinderen dan ook in een park achter de supermarkt opgegeten. Ook een mierzoet cupcakje gekocht voor Flore en Julius. Zelf hadden we brood en fruitsalade. In de winkel moesten we nu al rekening houden met de inkopen, omdat we hier nog maar anderhalve week zijn. Dat voelt raar, alsof je al met de terugreis bezig bent, terwijl we nog best even hebben.

Ben nu in het derde boek bezig. Eerst Tegenlicht van Esther Verhoef ( veel n beetje tegen, ha, ha) en toen Camila Lackbergs Engeleneiland ( weer goed verhaal).  Nu Nicci French Dinsdag is voorbij. De laatste avonden spelen Edwin en ik duizenden, waardoor t lezen er wat bij in schiet, maar wel gezellig! De hemel is 's nachts erg helder in deze nationale parken, waardoor je goed de sterren kunt zien. Ik ken echter geen enkel sterrenbeeld, maar t is wel heel mooi. We zitten nu nog lekker buiten in korte broek ook al is het 22.00 uur. De temperatuur is morgen 35 graden. Helaas, de foto's krijg ik met deze zwakke Wifi er nog niet op. Zal wel weer beter zijn als we in LA zijn.