Bryce Canyon

17 juli 2012 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Gisteren zijn we solidair geweest met Nederland. Vanwege de regen en het onweer hebben we een dagje doorgebracht in de camper met spelletjes, lezen en hangen. Gelukkig hebben ze naast de camping ook een binnenbad, waar we gebruik van konden maken. 's Avonds was Flore nog behoorlijk gevallen en had ze een hoofdwond. Gelijk gekoeld, zodat er vandaag alleen nog maar een korst op zat. Volgens mij hebben we mevrouw Mc Klunsky meegenomen. Vanwege de schrik nog even een ijsje gehaald, tussen de buien door en daarna naar bed. Nog meerdere pogingen ondernomen voor emailtjes te versturen en foto's te verzenden naar deze weblog, maar helaas... Hopelijk op de volgende camping.

Vandaag schrokken we om half 10 wakker. Schrikken omdat we vandaag een wandeltocht door Bryce Canyon hadden gepland. Snel aangekleed en tas ingepakt en op naar de shuttle bus die ons 10 minuten verderop bracht naar het park. Vanuit de bus nog twee hertjes gespot, blijft toch iedere keer mooi zo in het wild. Bij het visitor center hebben we twee ranger programs opgehaald voor de kinderen. Een boekje met allerlei opdrachten voor in het park. Als ze alles goed gedaan hadden, kregen ze een button met ranger erop. Dat wilden ze wel. Ze moesten ook iedere 10 stuks afval verzamelen. Goed fanatiek hebben ze de hele weg gezocht. Op een gegeven moment, toen de zak meer dan vol zat, hebben we gezegd dat ze ook iets voor de andere kinderen moesten laten liggen, anders konden zij niets meer vinden. Dat begrepen ze. De zoekopdrachten naar bomen en vogels was voor ons ook erg leuk. We hebben de Navajo loop gelopen. Een korte tocht door de Canyon heen. Weer heel veel foto's genomen van de rotsformaties. Het is maar goed dat ik de IPad mee heb genomen om alle foto's op te zetten.

Op het einde van de tocht terug naar het visitor center om de button in ontvangst te nemen. Maar eest werden de kinderen overhoord of ze wel genoeg geleerd hadden van de opdrachten. Daarna de eed in het Engels afgelegd, heel grappig. Flore deed het erg goed en bij Julius kwam er een soort gemompel uit, maar uiteindelijk hebben we twee rangers van Bryce Canyon in huis.

Morgen 200 km rijden naar Page. Naar een campingbedje zonder water en elektriciteit, dus dan gaan we echt kamperen. Een nachtje moet toch wel lukken...

1. Lia Hendriks:
    18 juli 2012
    Vanmorgen om 7 uur op. Noor vervelend!! Blafte mij wakker, dus eerst maar uitlaten, daarna computer aan en tot mijn verrassing was er weer een nieuw reisverhaal. Meteen foto's en films op youtube bekeken. Dus kan me er enige voorstelling van maken. Geweldig. Hoezo campingbedje zonder water en elektriciteit? Dit vraagt enige uitleg!! Maar toch veel plezier.
  2. Femke:
    18 juli 2012
    Campingplekje moet t zijn, maar krijg t niet meer gewijzigd, ha ha.