Las Vegas

15 juli 2012 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Een paar dagen geen Wifi gehad en nu hele langzame, dus de foto's zullen nog wel even duren. Het is heel leuk om te lezen dat onze weblog goed bezocht wordt. We hebben twee dagen in Las Vegas gezeten, waarvan 1 nacht in een hotel, Excalibur, dat hotel met de torentjes. De hotelovernachtingen zijn nl net zo duur als een camperplek op een camping en vanwege de verwachtte hitte vonden we een hotelkamer met airco toch wel erg lekker. Bovendien zaten we op de Strip, zodat we alles goed konden bekijken. Het was een bewolkte dag en dat vonden we helemaal niet erg, want nu konden we ook overdag de Strip konden bewandelen. De kinderen waren erg onder de indruk van alle hotels en shows. Van de Eifeltoren naar de nagebouwde gondels uit Venetie door naar Caesars Palace, het kasteel van Julius, zoals we het vertaalden. Eerst naar M&M World; een vierverdiepingtellende winkel met M&M artikelen. Je kon ook je eigen logo of letter op je M&m's laten drukken. Dat kostte 20 dollar, maar het blijven tenslotte maar gewoon snoepjes he! Dus we hebben gekeken hoe anderen dat deden, minder lekker, wel leuk. We hebben een 3D film gezien over M&M's en dat was erg grappig. Daarna terug naar het hotel, waar we gingen zwemmen. Het hotel telde maar liefst 4 zwembaden en vele schone dames in kleine bikini's, die als serveersters werkten, overdag tenminste....
's Avonds bij de Mac gegeten en weer gewandeld over de strip. We hadden de monorail genomen, zodat we alleen terug hoefden te lopen. Het blijft tenslotte de woestijn, waar het gewoonweg 40 graden is op een koele dag. Alle lichtjes en geluiden waren erg imponerend voor de kinderen, maar ook voor ons. Wat voor de een de natuur de mooiste plek op aarde is, is dat voor Flore Las Vegas. Dat belooft wat voor de toekomst... We begonnen bij de show van Treasure Island; een heus piratengevecht met vuurwerk en al. Het was echter erg druk, dus na een tijdje besloten we door te lopen. Het was ook net iets te spannend voor Julius. Daarna naar Venetian, waar ik veel foto's heb gemaakt van het Dogenpaleis en de gondels. Prachtig met al die lichtjes. Daarna naar Bellagio, dat bekend staat om de dansende fonteinen. Met veel kracht spuiten de fonteinen omhoog op de maat van de muziek. Daarna waren de kinderen erg moe en zijn we terug naar het hotel gegaan. Van ons uitzicht vanaf de hotelkamer moesten we het niet hebben, want we keken op een ..... muur. We zijn om 23.00 uur allemaal gaan slapen.
De volgende ochtend hebben de kinderen tv gekeken. Hoezo afkicken tijdens deze vakantie? Toen ze de tv zagen, hebben ze deze nog net niet omarmd, zo blij waren ze na twee weken zonder. Ik wilde heel graag naar de outlet, van shoppen was het echter nog niet gekomen en als we alle nationale parken gingen bezoeken de komende weken vreesde ik voor de laatste mogelijkheid vandaag. Ik beloofde maar drie winkels te bezoeken. Gelukkig hadden de kinderen ook zin in nieuwe kleren en waren we bij de Gap na een half uur helemaal geslaagd met nieuwe t-shirts, joggingpakken en broeken. Door naar Tommy Hilfigger waar Edwin en ik allebei nieuwe spijkerbroeken kochten. En daarna naar Coverse, waar de Allstargympen voor Julius helemaal het einde waren. En ja, dan zit je op drie winkels, dus einde shoppingtime.
We moesten daarna nog 420 km rijden, dus om 12.00 uur reden we weg. Onderweg weer schitterende uitzichten gehad en waren de gesprekken over verliefd zijn en naderende kinderfeestjes (inclusief complete uitwerkingen) de hot items van de dag. Toch maar af en toe de kinderen om de beurt voorin gezet, ook al is dat 'against the law', maar zo is het voor iedereen gezelliger. We zijn door Zion National Park gereden en af en toe uitgestapt voor een foto-moment. We zijn nu in Utah, wat betekent dat het een uur tijdsverschil is. Nu is het nog maar acht uur verschil met Nederland. Het is hier zo'n 20 graden, dus voor ons is dat weer wat frisjes. Morgen waarschijnlijk een rustdag en dat moet wel lukken op campground Ruby's Inn. Daarna gaan we in Bryce Canyon wandelen.

1. Annie en Peter gadellaa:
    Hoi Hendrikjes.
    Wij reizen nog steeds met jullie mee, en genieten van jullie verslag.
    Geniet van het mooie weer[wij hebben volgens mij nog niet boven de 20 graden gezeten, dus waar praat je over]
    Dikke kus voor allemaal, en tot de volgende mail

Gr Annie en Peter
  2. Lia Hendriks:
    16 juli 2012
    Het is hier nu kwart over 7 in de ochtend. Snel m'n bed uit en kijken of er een nieuwe blog is. En ja hoor hij is er! Fantastisch verhaal Fem. Gisteren (het regende toch) bijna de hele dag op p.c. gekeken naar films over Las Vegas op youtube. Dus alles kwam me heel bekend voor. Daarna de weg bekeken die jullie vandaag rijden. Overal zijn films van. Geweldig. Kan ik meereizen met jullie. Gisterochtend met Noor naar zand en hei geweest. Kon hij zich even uitleven! Heb foto op je mob. gestuurd. Poot van Noor en liefs van ons. Lia en Tjeu
  3. Angela Horsten:
    16 juli 2012
    Tja, die drie winkels zijn het maar gebleven omdat jij jouw shopmaatje niet bij je had. Anders waren het nog veel meer tassen geweest!
  4. Astrid Monnée:
    Hey Femke, Edwin, Flore en Julius,
    Net gister terug van onze vakantie en ik zie dus net pas jullie reisbloggebeuren; superleuk om te lezen en te zien! We herkennen de bezochte plaatsen van onze huwelijksreis (nog zonder kinderen, was ook erg leuk....). Leuk om te lezen dat de piratenshow nog steeds draait en dat Flore en Julius onder de indruk zijn van al het moois in Las Vegas. Mijn hoofd zat vol na onze dagen in deze drukke stad; de rust van de natuur was een verademing (maar ik ben dan ook een doos uit Waalwijk). Fijne vakantie nog! Groetjes, Astrid
  5. Janneke Boerkamp:
    16 juli 2012
    Wat leuk en wat herkenbaar! Geniet van al het moois, liefs, Hans, Janneke, Anna en Thomas
  6. Peter:
    17 juli 2012
    He Femke,

Leuk om jullie te volgen. En hoewel je weet hoe ik denk over Amerika, ben ik jaloers op jullie om al het natuurschoon dat jullie mogen aanschouwen.
    Kom je een keer langs als je terug bent? Met goed weer kunnen Julius en Flore in ieder geval lekker zwemmen.