Grand Canyon

21 juli 2012 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag zijn we in de Grand Canyon geweest. De weg ernaar toe veel gedacht aan de mensen uit de vorige eeuw die bezig waren met de spoorlijn aan te leggen richting het westen. Daardoor zijn ook de kleine stadjes ontstaan. Wat een tijd is dat geweest toch! Niet wetende wat er te wachten stond en welke gevaren er op de loer lagen. In het visitor center hingen ook een aantal oude foto's en als je daar naar kijkt, lijkt het net alsof je het zelf meemaakt. Buiten hing de vlag halfstok vanwege het schietincident in een bioscoop in Denver wat erg veel op t nieuws is. Dat is dan wel even confronterend, juist omdat wij het zo goed hebben met z' n viertjes in Amerika. Omdat dit het vierde National Park is hebben een jaarpas aangeschaft, dus tot juli 2013 kunnen we gratis in de Nationale Parken. Wintersport in Yosemite Park of zo, ha ha.
Flore voelde zich niet zo fit, dus we besloten met de bussen en kleine wandelingen langs de rim te lopen. Eerst even het junior ranger program ophalen, want de kinderen wilden weer een nieuwe button verdienen. Het uitzicht was prachtig en hebben geluncht aan de kloof van de Grand Canyon, daar waar het wat rustiger was en je echt in de natuur zat. Echter, na een aantal uurtjes begon het hard te regenen en te onweren en dat klonk behoorlijk door in de diepe kloof. Eigenlijk heel mooi op te zien vanuit de bus, want de lichtflits sloeg zo de kloof in. De kinderen waren echter heel bang van het enorme gedonder, dus we besloten niet meer uit te stappen en snel terug naar het visitor center te gaan. Dat waren echter meer mensen van plan en ontstond lichte paniek omdat er teveel mensen met de bus mee wilden, want ergens schuilen kon je niet. Wij hadden twee plekjes voor ons vieren in de bus en het was best vervelend voor andere mensen die niet mee konden en op een volgende bus moesten wachten.
Door alle chaos duurde het een klein uurtje voordat we terug waren. Toen werd het weer droog. Maar we hadden ook niet meer zo'n zin om weer dat hele eind terug te gaan. De kinderen hebben de eed voor Ranger samen met andere Amerikaanse kinderen afgelegd. Dat is zo grappig om te zien en te horen. De tweede button is in ontvangst genomen en de rest van de namiddag hebben we aan t zwembad gelegen.
Morgen gaan we door naar KOA Needles om daarna richting de kust te rijden. Of het San Diego wordt of Los Angeles, daar zijn we nog niet uit.

1. Annie en Peter gadellaa:
    22 juli 2012
    Hallo allemaal, daar in het verre mooie land.
    Mooie foto"s heb je gemaakt, maar ik wil er ook wel een van jezelf zien, of kan Edwin geen foto"s maken????
    gr Annie XXX
  2. Lia Hendriks:
    22 juli 2012
    Al gezien dat het in de canyon slecht weer werd. Kom nu maar snel naar huis. Hier ook zomer. 29gr. Poot van Noor. We houden haar hier, wil ze zelf ook!!! Wat een superreis!! Volgende keer een grotere camper huren!
  3. Lia ariens:
    22 juli 2012
    wij genieten mee met jullie via oma hendriks.
    nog veel plezier en genieten doen jullie wel.
    doeiiiiiiiiiiiii
  4. Opa Jan:
    23 juli 2012
    De gezichten van Julius en Flore tijdens het afleggen van de eed voor ranger laten duidelijk zien dat ze echt onder in indruk zijn en dat ze ook echt een ranger willen worden!!Een wandeling langs de rim was een heel goed idee om te doen want dan krijg je een beter idee van het ontstaan van de Gran Canyon zeker als je de Colorado rivier kunt zien. Ik vroeg me af of jullie ook op een van de campgrounds van de Gran Canyon gecampeerd hebben. Nog heel veel vakantie plezier. Opa Jan
  5. Christel:
    23 juli 2012
    Hoi lieve luitjes,
    Voor het eerst jullie Blogg aangeklikt.
    Al jullie verhalen hardop voorgelezen aan tante Hens en Myrthe, we hebben ervan genoten. Wat een kanjers, proficiat rangers.
    Ik kijk alweer naar het volgende verhaal en foto's uit!
    Genieten jullie nog maar lekker!
    liefs en groetjes van ons allen Christel