Canada 2019 Vancouver

28 juli 2019 - Vancouver, Canada

Gisteren aangekomen in Canada waar mijn vader voor het hotel stond te wachten. Altijd even een slikmomentje. Wat ben ik trots op hem dat hij met 74 jaar dit allemaal in zijn eentje doet!

We zijn als eerste de huurauto gaan ophalen, nadat we de camper hadden ingeleverd. Wat een prachtige ruime auto hebben we meegekregen! Moet ook wel voor al onze bagage! Best wel veel kleding gekocht hier. Gelukkig heb ik mijn vader geadviseerd een half lege koffer mee te nemen!

Bij de grensovergang hebben we een uur moeten wachten. Van te voren hadden Ed en ik daar een meningsverschil over. Edwin had gelezen dat de grensovergang wel eens druk zou kunnen zijn. Ik vond dat belachelijk, want Canada is geen USA en de grens van Nederland naar België is immers ook opgeheven. Naïef natuurlijk, maar Edwin had gelijk.

In Vancouver hebben we een prachtig appartement: Times Square. Hier zou ik zo kunnen blijven wonen! Prachtig. Al is het wel even wennen om vanuit de koffer te leven. Heel het appartement ligt vol kleding en spullen 😂

We zijn gisteren aan de haven wat gaan eten in een Frans Canadees restaurant. Lekkere wijn en mosselen. Toen we klaar waren kregen mensen een stukje verderop ruzie met elkaar. Net voor ons restaurant. Gebruikt een van die mongolen pepperspray. Dat hadden we eerst niet zo in de gaten. Het woei zo in ons gezicht. Ik dacht dat ik me in een peppertje verslikt had en begon gelijk te hoesten. Edwin na 2 seconden ook en vervolgens het hele terras. Binnen notime stonden alle gasten hoestend en proestend binnen en werden de deuren gesloten. De politie werd was er snel, maar de dader was alweer gevlogen. Het personeel vond het vervelend, maar zij konden er natuurlijk niets aan doen. Ze waren zelf ook geschrokken en boden iedereen water aan. Wel weer een ervaring rijker. Nooit geweten dat je er zo van moest hoesten.

’s Avonds nog een vuurwerkshow bekeken. Heel mooi. En daarna na een lange warme douche in een heerlijk schoon bedje gedoken.

1. Christel:
    28 juli 2019
    Heerlijk even terug twee jaar terug😃ik verheug mij al op de rest van jullie reis.
    Hoop nog meer oh ja momenten te hebben. En heerlijk dat je paps er nu bij is.
    Liefs😘
  2. Angela Horsten:
    28 juli 2019
    Heerlijk, leven vanuit de koffer. En die gaat steeds muffer ruiken naarmate de tijd vordert.😉 Veel plezier met jouw vader in Canada en je kunt met recht trots zijn dat hij dit soort dingen met jullie onderneemt en zelf die reis maakt.😘