Oregon 2019 Portland

23 juli 2019 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Vandaag een hele fijne dag gehad in Portland. Vanwege het warme weer en omdat we graag op deze manier een stad verkennen hebben we een fiets gehuurd op Second Avenue. 20 dollar pp voor een hele dag! We zijn gestart bij Voodoo Donuts. We moesten er eerst voor in de rij, maar het ging gelukkig snel en na 15 minuten hadden we een prachtig uitziende donut. Ik lust deze eigenlijk niet, maar alles moet je een keer geprobeerd hebben. Die roze doos alleen al is al mooi op zich.

Daarna naar Powells books. Flore houdt van Engelse boeken en ik van young adult dus die combi werd een lang bezoekje aan deze geweldig grote winkel. Gelukkig is ze bijna jarig en kochten we alvast wat cadeautjes.

Vervolgens naar Rose Garden gefietst. Pittige klim in deze hitte, maar zeker de moeite waard. Heel veel foto’s genomen van de rozenstruiken samen met honderd Aziaten. Zit vast een mooie bij. Mooie foto bedoel ik natuurlijk.

Uiteindelijk in de namiddag bij een Ierse pub beland voor veel cola en een biertje voor Ed. Echt, de cola is hier lekkerder dan de wijn, vooral met veel ijs. Als snack wat frietjes voor de kids, maar wij pikten er ook een aantal.

Tenslotte naar de rivier voor de beweegbare brug van ‘Wie is de mol?’ Toch leuk om eens te zien. Flore heeft nog een foto proberen te maken bij een sign van Portland en vervolgens pizza-avond op de camping .

Topdag!

1. Lia Hendriks:
    23 juli 2019
    Wat een prachtige reis maken jullie. Veel te zien en beleven. Met deze leuke foto's reizen we toch een beetje mee!😍🌏🛫⛴🚞🚘🚲
  2. Christel:
    23 juli 2019
    Wat geweldig😃. Ton en Myrthe zijn in juni vanuit Portland teruggevlogen naar Nederland. Zij hebben niet zoveel ervan gezien aks jullie maar Ton herkende wel een paar dingen op de foto’s. Genietze en we reizen idd mee een beetje😃👍🏻Liefs😘
  3. Angela Horsten:
    23 juli 2019
    Heerlijk om al jullie verhalen vooruit te lezen op de reis die wij maken. Super handig.😉 😘
  4. Maike:
    25 juli 2019
    Hee Hendrikjes, leuk om mee te lezen wat jullie allemaal meemaken. Ziet er gaaf uit. En ..we zijn jaloers op die zoete en vette donuts; de rijst en curry’s komen onze neus uit na twee weken. Zou wat voor Juul zijn hier ...not